Voor jongeren, door jongeren
Om een breed bereik te realiseren hebben we samenwerking gezocht met een lokale omroep en om de doelgroep beter te bereiken hebben we jongeren de hoofdrol laten spelen in een documentaire over het onderwerp. Met de documentaire hebben we 180.000 kijkers gerealiseerd bij de uitzending op televisie en met de views op onlinekanalen, zoals YouTube, loopt dit aantal op richting de 250.000 kijkers. De documentaire is daarnaast in 10 kleinere stukken opgedeeld die op diverse sociale mediakanalen, waarop de doelgroep actief is, te delen.
Publieksfavoriet van Scheveninger
We hebben samen met Stichting Noordzeevis uit Scheveningen gebrainstormd over hoe we de meest relevante boodschap op een zo interessante manier aan het juiste publiek konden brengen. Een documentaire met jongeren in de hoofdrol was de uitkomst. Hiervoor hebben we samenwerking gezocht met een lokale omroep en tevens hebben we de fondsenwerving voor het project op ons genomen. Met de hulp van de bewoners van Scheveningen is dit project de publieksfavoriet geworden in een lokale subsidieronde van Stichting Initiatief op Scheveningen.